Кои симптоми на стреса НЕ трябва да пренебрегваш


Кои симптоми на стреса НЕ трябва да пренебрегваш

 

Изпитваш ли стрес в живота си? Можеш ли да се справиш с него? Остани с мен, за да ти покажа ефективни начини да сложиш стреса и живота си под контрол! В края на видеото те очаква и подарък, който ще ти даде конкретни насоки, които да предприемеш още днес.

 

Когато идват при мен, много от моите клиенти осъзнават, че преживяват ежедневен стрес, но за други това не е така, макар и да проявяват ясни симптоми на стреса.

 

 

Постоянно срещам хора, които проявяват болезнена тревожност, обриви или акне, храносмилателни, дихателни или кожни проблеми, автоимунни състояния, хронична болка, неспокоен сън, преумора и други.

 

Някои от тях отдават тези симптоми на стреса, но други нямат представа какво се случва, само знаят, че не се чувстват добре и искат това да се промени.

 

Във видеото ще откриеш кои са основните симптоми, които НЕ трябва да пренебрегваш и какви мерки да предприемеш, за да се справиш със стреса ефективно. 

 

В края те очаква и БЕЗПЛАТЕН ПОДАРЪК

 

">

 

 

подарък

 

Стресът днес е различен от стреса в миналото. Животът ни днес е коренно различен от живота преди 20-30 години, а стресът е станал важна част от него.

 

Дори можем да го разделим на различни категории: професионален стрес, родителски или семеен стрес, кариерен стрес, стрес, породен от дребните ежедневни случки и т.н.

 

Ако преди стресът беше като фонов шум, който можеш да игнорираш и да преодолееш с кратко откъсване от ежедневието, ситуацията днес е много по-различна.

 

Различните видове стрес се натрупват и образуват гъста пелена, от която няма измъкване по 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

 

И макар стресът да е част от живота, няма една дефиниция за него. Може би това поражда и липсата на ясно осъзнаване за неговото присъствие.

 

Едно от най-добрите определения за стреса, което съм срещала през годините е и най-простото: Стресът е всичко онова, което извежда тялото от физиологичен, емоционален и психически баланс.

 

Това включва външни събития и вътрешни фактори като глад, болка, раздяла, емоционални състояния и други.

 

Всичко, което отключва стреса, се нарича стресор, но индивидуалният отклик на тези стресори е различен. Едни универсален и вероятно най-силен фактор, който причинява силен стрес, е страхът.

 

Той ни помага да оцелеем и ни известява за опасност… макар невинаги тази опасност да е реално съществуваща.

 

Всички ние имаме много страхове:

· Страх от изоставяне…

· Страх от провал…

· Страх от височини…

· Страх от неуспех…

· Страх от успех…

· Страх от говорене пред публика…

· Страх от влечуги или гризачи…

· Страх от това, че не сме достатъчно красиви, умни, способни, можещи…

· И много други.

 

Не всички от тези страхове са породени от физическа причина и представляват физическа заплаха за нас, но мозъкът ни реагира по един и същи начин, както на реалната, така и на въображаемата причина за страх.

 

Независимо дали те гони куче или сънуваш, че те гони куче, твоят неврологичен отговор е един и същ.

 

Стресорите могат да се разделят на няколко групи:

· Стресори от околната среда – физическа, социална, икономическа

· Професионални стресори – свързани с работата, кариерата, колегите

· Стресори от отношенията – конфликт с приятел, загуба на близък, неразбирателства в семейството

· Социални стресори – стремежът да не изоставаме и да бъдем поне наравно с другите – на професионално, лично, социално ниво

· Загуба на мотивация и цел на живота, можем да го наречем и духовен песимизъм – при невъзможност за социален живот, както и при невъзможност за осъществяване на някакъв контрол върху живота.

 

Основната разлика между животът сега и преди е скоростта, с която се очаква от нас да се движим, за да сме в крак с ежедневието и неговите изисквания.

 

Биологично човешкият вид не е еволюирал по отношение на начина си на живот, но изискванията към нас се увеличават все повече.

 

 

Стресът е част от живота и едва ли можеш да се изолираш напълно от него. 

 

Но това, което можеш и трябва да направиш, е да обърнеш внимание на най-значимите симптоми, които НЕ искаш да пропуснеш, защото може да платиш твърде висока цена за това по-късно.

 

безплатен подарък

 

Гергана Радович, холистичен терапевт, преподавател по ТЕС и мастер Ти-Тап треньор.