5 прости правила за невероятно здраве


5  прости правила за невероятно здраве
Следването на здравословен начин на живот често изглежда много сложно. Рекламите и експертите навсякъде дават противоречиви съвети.

                                                          
Воденето на здравословен живот обаче не е задължително да бъде толкова трудно. За да получите оптимално здраве, да отслабнете и да се чувствате по-добре всеки ден, всичко, което трябва да направите, е да следвате тези 5 прости правила.

 

1.      Не трупайте токсини в тялото си

Много от нещата, които поглъщаме са токсични - цигари, алкохол и др пристрастяващи медикаменти. Ако имате проблем дори с едно от тези вещества, тогава диетата и упражненията, са най- малкият ви проблем.
Докато количеството алкохол е умерен за тези, които могат да го понасят, то няма спор, че тютюнът е вреден за всеки. Но още по-големият и често срещан проблем днес е яденето на нездравословни храни, така наречените „джънк” храни. Очевидно е, че ако искате да постигнете оптимално здраве, трябва да сведете до минимум консумацията на тези храни.
Вероятно единствената най-ефективна промяна, която можете да направите, за да подобрите диетата си, е да намалите до минимум  преработените и  пакетирани храни.
 
Това може да бъде много трудно, тъй като много от тези храни са наравени да бъдат изключително вкусни и трудни за устояване. 
Когато става въпрос за конкретни съставки, добавените захари са сред най-лошите. Те включват захароза и високофруктозен царевичен сироп.
 
И двете могат да предизвикат хаос на вашия метаболизъм, когато се консумират в излишък, въпреки че някои хора могат да понасят умерени количества.
Добре е да избягвате и всички трансмазнини, които се съдържат в някои видове маргарин и пакетирани печени храни.
Обобщение:  Не можете да бъдете здрави, ако продължавате да вкарвате в тялото си вещества, стимулиращи болестта. Те включват тютюн и алкохол, но също така и някои преработени храни и съставки.
 
2.      Тренирайте с тежести
 
Използването на мускулите е изключително важно за оптималното здраве. Вдигането на тежести и упражненията със сигурност могат да ви помогне да изглеждате по-добре, а подобряването на външния вид наистина е само върхът на айсберга.
Тренировките ви гарантират, че тялото, мозъкът и хормоните ви функционират оптимално. Тренировките с тежести понижават нивата на кръвната ви захар и инсулин, подобрява холестерола и понижава триглицеридите. Те също така повишават нивата на тестостерон и хормони на растежа, и двете свързани с подобрено благосъстояние.
Нещо повече,  редовният спорт може да ви помогне за намаляване на депресията и риска от различни хронични заболявания, като затлъстяване, диабет тип 2, сърдечни заболявания, болестта на Алцхаймер и много други.
Тренировките с тежести ще ви помогнат да отслабнете, особено в комбинация със здравословна диета. Те не само изгарят калории, но също така подобряват нивата на хормоните ви и общата функция на тялото.
За щастие има много начини за спортуване. Не е нужно да ходите на фитнес или да притежавате скъпо оборудване за тренировка. Възможно е да спортувате безплатно и в комфорта на собствения си дом. Просто потърсете в Google или YouTube „тренировки с телесно тегло“.
 
Ходенето пеш (разходките) са друго важно нещо, което трябва да направите, особено след като можете да го комбинирате с показването на слънце и събирането на витамин D. Ходенето е добър избор и силно недооценена форма на упражнения.
 
Ключът е да изберете нещо, което ви харесва и с което можете да се придържате в дългосрочен план.
 
Ако сте напълно извън форма или имате медицински проблеми, е добре да поговорите с Вашия лекар или квалифициран медицински специалист, преди да започнете нова програма за обучение.
 
Обобщение: Тренировките не просто ви помагат да изглеждате по-добре, но и подобряват нивата на хормоните ви, карат ви да се чувствате по-добре и намаляват риска от различни заболявания.
 
 
3.      Набавяйте си здрав сън
 
Сънят е много важен за цялостното здраве, a лишаването от сън води до много заболявания, включително затлъстяване и сърдечни заболявания.
Силно се препоръчва да отделите време за добър и качествен сън.
Ако не можете да спите дълбоко и добре, има няколко начина да опитате да подобрите съня си.
 
-          Не пийте кафе късно през деня.
-          Опитайте се да си лягате и да се събуждате в подобни часове всеки ден.
-          Засповайте в пълен мрак, без изкуствено осветление.
-          Заглушете светлините в дома си няколко часа преди лягане.
 
Може би е добра идея да се консултирате с вашия лекар. Разстройствата на съня, като сънна апнея, са много често срещани и в много случаи лесно лечими.
 
Обобщение: Набавянето на качествен сън може да подобри здравето ви по повече начини, отколкото можете да си представите. Ще се почувствате по-добре както физически, така и психически и ще намалите риска от различни здравословни проблеми.
 
 
4.       Избягвайте излишния стрес
 
Здравословният начин на живот включва здравословна диета, качествен сън и редовни упражнения.
Но начинът, по който се чувствате и как мислите, също е много важен. Постоянният стрес е рецепта за бедствие. Излишъкът от стрес може да повиши нивата на кортизола и сериозно да наруши метаболизма ви. Той може да увеличи желанието за нежелана храна, мазнините в областта на стомаха ви и да повиши риска от различни заболявания.
Проучванията показват също, че стресът допринася значително за депресията, която днес е мащабен здравословен проблем.
 
За да намалите стреса, опитайте се да опростите живота си - спортувайте, правите разходки сред природата, практикувайте техники за дълбоко дишане и медитация.
Ако не можете да се справите с бремето на ежедневието си, без да сте излишно стресирани, помислете за психолог.
 
Преодоляването на вашия стрес не само ще ви направи по-здрави, но и ще подобри живота ви по други начини. Преминаването през живота с притеснение, тревожност и невъзможността да се отпуснеш и да се насладиш на себе си е голяма загуба.
 
Стрес: Стресът може да предизвика хаос върху вашето здраве, което води до наддаване на тегло и различни заболявания. Има много начини да намалите стреса си.
 
 
5.       Подхранвайте тялото си с истински храни
 
Най-простият и най-ефективен начин да се храните здравословно е да се съсредоточите върху истинските храни. Изберете непреработени, цели храни, които приличат на това, което са изглеждали в природата.
Най-добре е да ядете комбинация от животни и растения - месо, риба, яйца, зеленчуци, плодове, ядки, семена, както и здравословни мазнини, масла и млечни продукти с високо съдържание на мазнини.
Ако сте здрави и активни, консумацията на цели, нерафинирани въглехидрати, е абсолютно позволено. Това включва картофи, сладки картофи, бобови растения и пълнозърнести храни като овес.
 
Ако обаче сте с наднормено тегло, затлъстели или сте показали признаци на метаболитни проблеми като диабет или метаболитен синдром, тогава намаляването на основните въглехидратни източници може да доведе до драматични подобрения.
Хората често могат да загубят много тегло, просто като намалят въглехидратите, защото подсъзнателно започват да се хранят по-малко.
 
Каквото и да правите, направете усилие да изберете цели, непреработени храни, вместо храни, които изглеждат като направени във фабрика.
 
Обобщение: Изборът на цели, непреработени храни като плодове, зеленчуци, семена и пълнозърнести храни е много важен за вашето здраве.
 
Важно е да се придържате към този начин на живот и  да се има предвид, че диетичното мислене е лоша идея, защото почти никога не работи в дългосрочен план.
Поради тази причина е изключително важно да се стремим към промяна в начина на живот.
 
Да си здрав е маратон, а не спринт.
 
Това отнема време и трябва да се придържате към него цял живот.
 
Източник: https://www.healthline.com/nutrition/5-simple-rules-for-amazing-health#section6