5 начина да раздвижиш нещата


5 начина да раздвижиш нещатаУлавяш ли се как караш на автопилот с тренировките си напоследък? Познаваш ли проблемите и ежедневието на всички в часа си по йога? Знаеш ли какво ще каже треньорът ти още преди да си е отворил устата?


Преди да продължа, искам да те поздравя за постоянството и отдадеността към тренировките! Но ако не си доволен от резултатите, които получаваш, е време да поразтърсиш малко нещата. 


С практиката всеки вид физическо натоварване - йога, зумба, фитнес тренировка - става все по-лесна и по-удобна за трениращия. Като хора, ние обичаме да ние удобно и бързо спираме да обръщаме внимание на детайлите. Една от основните функции на мозъка е да спира да обръща внимание на познатите неща, за да може да отделя повече ресурси на новото. Но това е и моментът, в който предизвикателството пред тялото изчезва и резултатите намаляват. 


Ако повтаряш едни и същи движения, с постоянен брой повторения, и/или продължителност, натоварваш едни и същи мускулни групи. Превключването между различни програми с различен интензитет, различно натоварване и времетраене държи тялото под напрежение и води до по-балансирани резултати. Този подход помага и за избягването на травми, дължащи се на претоварването на едни и същи мускули.


Ползите от поддържането на активен начин на живот са много, но спортът е най-полезен тогава, когато носи удовлетворение и те кара да се чувстваш добре и щастлив. Тогава съвсем естествено мотивацията се превръща от външна във вътрешна, която е много по-силна, защото освен че изглеждаш добре, се и чувстваш добре и с нетърпение очакваш следващата тренировка. 


Ако си затънал в рутината, опитай следните няколко съвета, за да разтърсиш своето спортно ежедневие и да върнеш страстта си към спорта.


1. Помоли приятел, който те познава добре, да избере тренировка, която да посетите заедно. Така вместо да се срещате за вечеря, можете да преживеете нещо различно и интересно заедно. Алтернативен вариант: Вместо с приятел, посети тренировката заедно с твоята половинка. Можете да изберете ден от седмицата, който да прекарвайте заедно, правейки нещо ново и различно (свързано със спорт и движение).

Бонус предизвикателство: идете на нещо, на което никой от вас не е бил преди. Отпуснете се и се насладете на предизвикателството.


2. Дори и най-добрата тренировка омръзва и в нашата човешка природа е да проявяваме любопитство към новото. Тогава е време да потърсиш разнообразие. Огледай се за място, което предлага различни видове занимания - фитнес, танци, групова тренировка. 

Бонус предизвикателство: опитай онлайн тренировки. В момента има огромно разнообразие от подобни ресурси буквално на един клик разстояние. 


3. Промени честотата и продължителността на тренировките. Ако сега тренираш два пъти седмично по един час, опитай да го замениш с по 4-5 пъти седмично, като отделяш между 15 и 30 минути за всяка тренировка. Тук онлайн тренировката предлага значителна гъвкавост и удобство, без да е нужно дори да излизаш от вкъщи. 

Бонус предизвикателство: Постави си за цел да тренираш всекидневно в продължение на 21 дни. 


4. Потърси услугите на професионален треньор. Предимството да наемеш квалифициран специалист е, че той може да ти помогне да постигнеш по-добри резултати за по-кратко време и да се предпазиш от травми. Професионалистът ще ти предложи различни решения, подходящи за твоята конкретна ситуация, ще те мотивира и ще те държи отговорен. 

Бонус предизвикателство: Потърси някого, с когото да тренираш онлайн. Така пестиш време и енергия и можеш да тренираш в най-подходящото време за теб.


5. Позволи на тялото си да се възстанови пълноценно. За да бъдеш в топ форма, не е достатъчно само да тренираш ефективно - трябва и да почиваш пълноценно. Добрият сън е само една част от почивката - необходима, но недостатъчна. Допълнително можеш да включиш дихателни практики, медитация или техники за емоционална свобода (ТЕС) и задължително да отделиш време за забавление.

Бонус предизвикателство: Прилагай по няколко минути ТЕС всяка сутрин веднага след ставане и скоро ще забележиш, че си по-концентриран и спокоен през деня. 


Ако приложиш тези пет съвета, със сигурност ще излезеш от рутината, в която си попаднал, но ако предпочиташ готово решение, включи се в месечните онлайн програма за постигане и поддържане на добра форма. Повече информация ще намериш тук: https://enepsy.bg/post-75-Bydi_aktiven_-_trenirai_vkyshti


Гергана Радович

Холистичен терапевт, преподавател по ТЕС и мастер Ти-Тап треньор