Искам всичко сега

Искам всичко сегаВсеки ден попадаме на умни, способни и талантливи хора, които изпитват огромни затруднения да вървят напред. Една от причините за това е дълбоко вкорененото в тях схващане, че няма да успеят, ако не вложат 100 % от себе си, времето си, ресурсите си в това, което правят. И понеже в момента нямат това време, ресурси, желание, те не правят нищо.

Познато ли ви звучи?
Вероятно да, защото синдромът „Всичко или нищо“е много разпространен.

Той може да бъде прикрит под фрази като:



„Ще отделя повече време за себе си, когато имам време.“


„Ще отделя повече време за бизнеса си, когато приключа с …..“


„Ще започна да ям по-здравословно, когато мине този стрес, който преживявам.“


„Ще работя повече за себе си, когато съм 100% сигурен, че начинанието ми ще е успешно.“


Всички ние искаме да даваме най-доброто от себе си, винаги. Но трябва да приемем факта, че това невинаги е възможно. Почти винаги е невъзможно. Простата причина е, че всеки от нас гони по няколко задачи едновременно, има семейство, домашен любимец, проблеми в работата или в отношенията, списъкът може да продължи безкрайно. Ние почти никога не разполагаме с пълното си внимание, за да го фокусираме върху конкретната задача пред нас. Какво ще стане, ако този „един“ ден или момент никога не настъпи? Тази мисъл е страшна, нали?


Добрата новина е, че решение има и то е просто. Вместо „всичко или нищо“ е по-удачно да се фокусираме върху по-добра и умна стратегия. А именно – да разпознаваме признаците на „всичко или нищо“ поведението и да им се противопоставим навреме. Да свикнем да полагаме систематични усилия, ден след ден, за постигане на целите, които гоним. Не е нужно да бъде по цял ден, често 15-30 минути на ден са напълно достатъчни, за да постигнем значителни успехи. Стига това време да е ВСЕКИ ДЕН. Ако имаме ясни цели пред нас, разписани в подробни малки стъпки, ще постигнем повече, отколкото, ако имаме само голяма визия за бъдещето без никакъв конкретен план. Постигането на малките цели позволява реален и измерим напредък от ден на ден.


И в тези ситуации ТЕС може да бъде от голяма полза. Прилагайте днешната рецепта винаги, когато почувствате, че не знаете накъде да тръгнете или какво да направите. Включете я в част от дневната си програма си и скоро ще сте способни да вършите повече работа от очакваното.  


Да започваме!


Задайте си въпроса каква е степента на дискомфорт, който изпитвате като мислите за нещото, което трябва да направите. Обърнете внимание на емоцията или физическото напрежение, които може да съпътстват това състояние. Определете нивото си на дискомфорт, който изпитвате в момента по скалата от 0 до 10, като 10 е най-силно. Запишете или запомнете това число. Започнете леко да потупвате по точките и произнасяйте думите на глас.


КТ (Карате точка): Въпреки че изпитвам този дискомфорт (или адресирайте точната емоция), аз напълно и изцяло се приемам и всичко е наред.


КТ: Въпреки че се сковавам само при мисълта за това, което трябва да направя, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е наред.


КТ: Въпреки че имам чувството, че не мога нищо да свърша, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е ОК.


ВГ (върха на главата): Изпитвам силен дискомфорт само при мисълта за това, което имам да свърша.


НВ (начало на веждата): Чувствам се много напрегнат/а.


ОО (отстрани на окото): Имам да свърша толкова неща, а не мога дори да ги започна.


ПО (под окото): Не знам откъде да започна.


ПН (под носа): Толкова много неща имам да свърша.


ПУ (под устната): Не знам какво да направя, за да започна да правя нещо.


К (ключица): Не мога да се фокусирам.


ПМ (под мишницата): Имам толкова неща да свърша, а не мога.



ВГ: Изнервям се, че не мога да направя нищо.


НВ: Имам толкова работа.


ОО: А не знам откъде да започна.


ПО: Чувствам се в безизходица.


ПН: Не знам какво да правя.


ПУ: Имам работа, мога да я свърша, но не започвам.


К: Чудя се защо.


ПМ: Кое ми пречи да свърша нещата, които искам?



ВГ: Не е нужно да свърша всичко наведнъж.


НВ: Необходимо е просто да започна.


ОО: Една малка стъпка по пътя, който съм избрал/а.


ПО: Не е нужно да е нещо голямо, просто избирам да вървя напред.


ПН: Избирам пътя напред.


ПУ: Оставям това усещане за безпомощност да си отиде.


К: Избирам да го оставя да си отиде.


ПМ: Избирам да го оставя да си отиде.



ВГ: Търся начин да го оставя да си отиде.


НВ: Приемам как се чувствам и оставям това чувство да си отиде.


ОО: И знам, че е ОК това чувство и този дискомфорт да си отидат.


ПО: Готов/а съм да направя първата крачка.


ПН: Към по-добро.


ПУ: Спокоен/спокойна съм за това, което трябва да направя.


К: Готов/а съм да го направя.


ПМ: В безопасност съм.


Затворете очи, сложете ръка на сърцето и си поемете дълбоко дъх няколко пъти. Вдишайте и издишайте дълбоко. Определете интензитета на дискомфорта или емоцията, която изпитвате по скалата от 0 до 10. Вижте дали това число се отличава от първоначалната стойност. Ако нивото е над 5, повторете потупването или потупвайте по точките, докато изразявате усещанията си с ваши думи.


Повтаряйте тази рецепта всеки път, когато се усетите изгубени пред огромния куп задачи, които ви очакват, но не вършите, защото не се чувствате 100% отдадени.

Това е само една от темите, върху които работя с моите клиенти в моите холистични шестмесечни програми. Ако искате да помогна и на вас, свържете се с мен за кратка и безплатна опознавателна среща ТУК, на която ще се запозная с вашите проблеми и заедно ще потърсим възможни решения.

Гергана Радович, холистичен терапевт, преподавател по ТЕС и мастер Ти-Тап треньор