Имаш ли нужда от почивка

Имаш ли нужда от почивка
Почивате ли достатъчно?
 
На всички ни се случва да имаме нужда от почивка, но да я отказваме сами на себе. Тази вътрешна съпротива обикновено остава незабелязана и ние продължаваме да отказваме така необходимото възстановяване на тялото си, но рано или късно то дава знак за това.
 
Тази кратка ТЕС практика се роди след разговор с приятелка, която се оплакваше от главоболие. Когато започнахме да търсим причината за него, тя откри, че има нужда от почивка.
 
Когато дадем почивка и позволим на тялото и съзнанието ни да се възстановят от физическото и психическото натоварване,  ние се чувстваме по-добре и сме по-продуктивни в това, което правим.
 
Ако и вие сте в подобна ситуация, няколко минути потупване с ТЕС https://enepsy.bg/menu-19-Kakvo_predstavlqvat_tehnikite_za_emocionalna_svoboda ще ви помогне да се почувствате по-добре. Ако не сте запознати с акупунктурните точки, върху които се потупва, може да ги откриете в тази статия. https://enepsy.bg/post-32-Osnovni_tochki_na_potupvane_pri_TES
 
Да започваме!
 
Първо определете нивото на интензивност на усещането, че имате нужда от почивка като използвате скалата от 0 до 10, като 0 е нищо, а 10 е най-силното възможно. Запишете си това число.
 
Започнете да потупвате с върха на пръстите си по съответните точки. Няма значение дали ще потупвате с дясната или лявата ръка.
 
КТ (карате точката): Въпреки че имам голяма нужда да си почина, но не го правя, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е наред.
 
КТ (карате точката): Въпреки че трябва да спра и да си почина, а не ми се иска, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е наред.
 
КТ (карате точката): Въпреки че имам голяма нужда да си почина, но аз не го правя, избирам да се приема такъв/а, къкъвто/каквато съм.
 
Върха на главата: Трябва да си почина
 
Начало на веждата: Наложително е да си почина
 
Отстрани на окото: Но не го правя
 
Под окото: Имам страшна нужда от почивка
 
Под носа: И искам да си почина
 
На брадичката: Но по някаква причина не си позволявам да се отпусна
 
Под ключицата: Тялото ми има нужда от почивка
 
Подмишницата: Но е толкова трудно да се отпусна
 
Палец: Искам да си почина сега
 
Показалец: Знам, че трябва
 
Среден пръст:  И би било чудесно да го направя
 
Безимен пръст: Но не мога да се отпусна
 
Кутре: Чудя се защо не си позволявам да си почина
 
 
Върха на главата: Но много ми се иска да променя това
 
Начало на веждата: Избирам да си почина сега
 
Отстрани на окото: ОК е, ако спра и си почина сега
 
Под окото: Време е да си почина и оценявам това
 
Под носа: Избирам да си почина
 
На брадичката: Приемам факта, че трябва да си почина
 
Под ключицата: Ще е чудесно да се отпусна малко
 
Подмишницата: Чувствам се добре като съм си починал/а
 
Палец: Избирам да се отпусна поне малко
 
Показалец: Аз съм в безопасност
 
Среден пръст: И съм готов/а да си почина
 
Безимен пръст: Но понякога е толкова трудно да го направя
 
Кутре: Все пак съм готов/а да си почина
 
Върха на главата: Ще е чудесно да съм по-спокоен/спокойна
 
Начало на веждата: Знам, че е крайно време да почина малко
 
Отстрани на окото: Иска ми се да го направя
 
Под окото: Позволявам си малко почивка и знам, че съм в безопасност
 
Под носа: Колкото и да е трудно
 
На ключицата: Всичко е наред
 
Подмишницата: Чувствам се добре като съм си починал/а
 
Палец: Няма значение защо не искам да почивам, сега се чувствам в безопасност
 
Показалец: Аз съм в безопасност
 
Среден пръст: И си почивам
 
Безимен пръст: Прекрасно е да се отпусна и да си почина достатъчно
 
Кутре: И мога да го правя винаги, когато пожелая
 
 
Поставете ръце на сърцето си и няколко пъти си поемете дълбоко дъх. Оценете от 0 до 10 степента на интензивност на усещането, че се съпротивлявате срещу почивката. Ако числото е над 3, продължете да потупвате, използвайки същата рецепта или се фокусирайте върху личните си мисли и чувства в момента.
 
Ако смятате, че тази статия може да помогне на друг да се почувства по-добре, споделете я с приятели!
 
 
Гергана Радович
Холистичен терапевт
 
Вижте повече