Живей без стрес

Живей без стрес
ТЕС е един от най-лесните и бързи начини за преодоляване и разтоварване от стреса. Затова днес ще споделя кратка рецепта, която да използвате в моментите на стрес, нервно напрежение и тревожност.

Ако попадате на ТЕС за пръв път и искате да научите повече, вижте тази статия.

Да започваме!

Определете нивото на емоция или физическо напрежение, което изпитвате в момента по скалата от 0 до 10, като 10 е най-силно. Запишете или запомнете това число. Обърнете внимание на физическите усещания в тялото си – стягане в гърдите, болки, затруднено или повърхностно дишане, напрежение в мускулите и други.
 
Започнете леко да потупвате по точките и произнасяйте думите на глас.
 
КТ (Карате точка): Въпреки че изпитвам силно напрежение, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е наред.
 
КТ: Въпреки че усещам тялото си напрегнато, а умът ми блуждае, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е наред.
 
КТ: Въпреки че имам чувството, че ще експлодирам и не мога да се фокусирам, аз напълно и изцяло се приемам и всичко е ОК.
 
ВГ (върха на главата): Напрегнат/а съм.
 
НВ (начало на веждата): Чувствам се под стрес.
 
ОО (отстрани на окото): Не мога да дишам нормално.
 
ПО (под окото): Толкова съм напрегнат/а.
 
ПН (под носа): Усещам мускулите си свити и стегнати.
 
ПУ (под устната): Не знам какво да направя, за да се разтоваря от това напрежение.
 
К (ключица): Не си спомням откога не съм дишал/а нормално и спокойно.
 
ПМ (под мишницата): Имам толкова неща да свърша.
 
 
ВГ: Изнервен/а съм.
 
НВ: Всичко ме ядосва.
 
ОО: А имам толкова работа.
 
ПО: Работа, която няма кой да свърши.
 
ПН: Не знам какво да правя.
 
ПУ: Чувствам се непрекъснато напрегнат/а.
 
К: Чувствам, че губя контрол.
 
ПМ: Не мога да свърша всичко, което искам.
 
 
ВГ: Не знам как ще намеря време за всичко.
 
НВ: Всичко опира до мен.
 
ОО: Ако не съм аз, никой няма да може да го свърши.
 
ПО: Ако не съм напрегнат/а, не мога да го свърша навреме.
 
ПН: Цялото това напрежение, което изпитвам.
 
ПУ: Умствено и физическо напрежение.
 
К: Оставям го да си отиде.
 
ПМ: Избирам да го оставя да си отиде.
 
 
ВГ: Търся начин да го оставя да си отиде.
 
НВ: Приемам как се чувствам.
 
ОО: И знам, че е ОК това чувство да си отиде.
 
ПО: Оставям го да си отиде.
 
ПН: Избирам да го оставя да си отиде.
 
ПУ: Това чувство си отива.
 
К: Оставям го да си отиде.
 
ПМ: Аз съм в безопасност.
 
Затворете очи, сложете ръка на сърцето и си поемете дълбоко дъх няколко пъти. Вдишайте и издишайте дълбоко. Определете интензитета на емоцията, която изпитвате по скалата от 0 до 10. Вижте дали това число се отличава от първоначалната стойност. Ако все още се чувствате напрегнати, повторете потупването или потупвайте по точките, докато изразявате усещанията си с ваши думи.
 
За най-добри резултати, разпечатайте си тази рецепта и я сложете в банята на огледалото. Сутрин, докато се приготвяте за деня и за предстоящите задачи, отделете по няколко минути за потупване.
 
Ако искате да се освободите от стреса с помощта на някой, който да ви помогне това да стане бързо и ефективно стреса, свържете се с мен за кратка опознавателна среща, безплатна за вас
 
Ако смятате тази статия за полезна, споделете я с приятели!
 
 
Гергана Радович
Холистичен терапевт, преподавател по ТЕС

Вижте още: