Ти-Тап и ТЕС: Най-доброто средство срещу стреса


Ти-Тап и ТЕС: Най-доброто средство срещу стреса

В началото на годината стресът бързо се връща в живота ни. Няма значение колко почивни дни сме имали преди това, когато се върнем в обичайното си русло, стресът неизменно се появява. 


Не можем да се освободим от него изцяло, но можем да се научим да го контролираме.

 

В тази статия ще откриеш практични съвети за преодоляване на стреса чрез редовни тренировки с Ти-Тап и техниките за емоционална свобода (ТЕС). Независимо с колко свободно време разполагаш през деня (или дори да нямаш такова), в статията ще намериш няколко конкретни предложения за различни онлайн тренировки.


Какво правиш най-често, когато си напрегната или главата ти пуши от задачи и ангажименти?


Понякога освобождаването от стреса по този начин върши работа и води до моментно облекчение, но последиците в дългосрочен план може да са значителни.


В подобен момент трудно можеш да мислиш трезво, но най-доброто нещо, което можеш да направиш, е да спреш за минута, да поемеш дълбоко дъх и да се замислиш от какво точно имаш нужда. Можеш да мислиш, че кафето, шоколада, кавгата или поредният чифт обувки са решението на твоя проблем, но те водят само до моментно облекчение без дълготраен ефект (освен върху връзката и портфейла ти).


Това, което е най-добре да направиш, е да се раздвижиш, за да отвлечеш тялото и ума си от неприятните мисли или ежедневието, както и да дадеш възможност на тялото си да балансира стресовите хормони и да възстанови равновесието си. 


Ето няколко предложения, с които можеш да започнеш още сега. 


Всяка физическа активност се брои:


Има различни видове спортни активности - кардио, стречинг, силови, интервални и кръгови тренировки и други. 


За да поддържаш добра форма е необходимо да ги правиш редовно като ги редуваш. Но това може да бъде затормозяващо и да отнема много време. 


Не е необходимо да прекарваш часове наред в тренировки, ако можеш да тренираш по-малко, но по-умно. 


Ти-Тап е метод на движение, който включва в себе си всички споменати елементи. Той предлага множество ползи:

Независимо какво обичаш да правиш, можеш да откриеш Ти-Тап тренировка по твой вкус.


Кардио - нищо не разтоварва по-добре от една добра кардио тренировка. Тя ще ти помогне да се раздвижиш, да изгориш калории и да изключиш от напрегнатото ежедневие. Опитай тази Ти-Тап тренировка (22 минути). 

 


За рехабилитация на болките в коленете, раменете и гърба - Ти-Тап обръща специално внимание на мускулите на торса и гръбнака. Много често болките са причинени от слаба мускулатура, мускулен дисбаланс и лоша стойка. Специфичните Ти-Тап упражнения ще ти помогнат да промениш това и да се освободиш от болката. Опитай с тази тренировка (16 минути).

 


Онлайн групови тренировки - ако ти омръзна да тренираш сама или изобщо нямаш мотивация за това, запиши се в месечна онлайн програма. Повече подробности ще откриеш в края на статията. 


Ти-Тап тренировките включват и допълнителни бонуси. 


Релаксация за ума и тялото


Ти-Тап е чудесен начин да успокоиш тялото и съзнанието си. Темпото на повечето тренировки (без кардио тренировките) е бавно и движенията са прецизни и с малко повторения. 


Концентрация върху движението


Бавното темпо и прецизните движения ти позволяват да се концентрираш по-добре и да изградиш силен торс, добър баланс и гъвкавост на цялото тяло. 


Майндфулнес


Упражненията се изпълняват без музика или други разсейващи шумове. Така можеш да обърнеш цялото си внимание към това, което правиш в момента, и така да намалиш стреса. 


ТЕС медитация


Често може да се окаже трудно да намериш време или търпение, за да се отпуснеш и релаксираш, но не е задължително това да е така. След всяка Ти-Тап тренировка добави няколко минути за медитация с ТЕС и усети как стресът те напуска напълно. Опитай с тази ТЕС медитация. 

 


Открий повече какво представлява ТЕС и какви са ползите от редовното му прилагане.  


Как да приложиш всички тези съвети на практика?


Движи се редовно, за да намалиш стреса дългосрочно. Пий достатъчно вода, храни се пълноценно и се грижи добре за себе си. 


Започни с малки стъпки


Ако 30 минути групова тренировка ти се струва невъзможна за твоя график, отдели по няколко минути няколко пъти през деня, за да се разтегнеш или направиш едно-две упражнения.


Поискай помощ


Намери си другар за тренировките, обърни се към персонален треньор или се включи в групова онлайн тренировка.


Направи го наистина просто


Ако подготовката за тренировка ти отнема твърде много време и енергия, опрости този процес максимално. Всяко движение се брои - карай колело, играй с децата или кучето, разхождай се след работа. 


Направи плавен преход


Ако досега си водила много заседнал живот, не се хвърляй на едночасови тренировки няколко пъти седмично. Много е вероятно да се нараниш, претовариш и да намразиш движението още повече. Започни с 10 минути нещо, което ти е приятно да правиш, и постепенно увеличавай времето. 


Дай си време


Дай си достатъчно време да се подготвиш за тренировката, да разгрееш и да отпуснеш след това. 


Включи ТЕС 


Ако изпитваш нужда от допълнителна мотивация, включи ТЕС медитация преди тренировката. Опитай тази.

 


Готова ли си да направиш тази година най-добрата си година досега? 

 

Ако всичко казано дотук ти хареса, искаш да се заредиш с енергия, да намалиш стреса и да бъдеш в отлична форма, включи се в моята онлайн програма “Живей умно”.


В нея те очакват: 

Цена: 50 лв на месец


Как да се включиш?

Таксата включва достъп и до записи от предишните тренировки. 


Гергана Радович

Холистичен терапевт, мастер Ти-Тап треньор и преподавател по ТЕС