Как да бъда по-търпелива с ТЕС


Как да бъда по-търпелива с ТЕС

Ако трябва да избера само една причина, поради която много хора не постигат това, които искат, то тя е липсата на достатъчно търпение.

 

Нетърпението е част от нашата човешка природа. От време на време всеки изпитва нетърпение, но докато някои хора успяват да го потиснат и да продължат упорито напред, други се отказват още в първите няколко дни или седмици. Понякога това е, защото все още не виждат резултат от усилията си, а понякога е въпреки наличието на резултат.

 

Вълнуващо е да положиш усилия и да получиш резултати веднага, но изграждането на значима професионална кариера, издаването на албум или написването на книга, постигането на по-добра форма, създаването на пълноценна и дълготрайна връзка са все неща, които изискват търпение, упорство и ежедневни усилия ден след ден, месец след месец.

 

Да кажем, че искаш да влезеш в топ форма и започваш да спортуваш редовно. Повечето хора очакват, че резултатите трябва да са значими още в първите няколко седмици и ако това не стане, бързо се отказват и се връщат към старите си навици.

 

Ако направиш същото, ще допуснеш сериозна грешка, защото най-вероятно ще постигнеш много по-добри резултати, ако тренираш три пъти седмично в продължение на една година, отколкото, ако тренираш всеки ден в продължение на месец-два и след това се откажеш.

Същото важи и за всяка останала сфера от живота.

 

Научи защо нетърпението ти пречи и как да станеш по-търпелива. В края на видеото те очаква подарък - ТЕС медитация за повече търпение. 

 

 

 

Как да запазиш спокойствие и търпение?

 

Но как да запазиш спокойствие, когато се чувстваш изнервена, ядосана или отчаяна поради липсата на резултати, въпреки усилията, които полагаш от известно време?

 

За мен търпението е умение и нагласа и като такова то може да се придобие. Точно както вярваш, че си нетърпелив човек, така може да повярваш и в противното и то по-лесно от очакваното.

Когато започваме да работим заедно, повечето от моите клиенти споделят, че изпитват нетърпение и лесно се отказват.

 

Тези от тях, които изберат да следват редовно насоките и задачите, които им поставям, бързо започват да се променят и стават по-търпеливи. Те са и тези, които сравнително бързо постигат значими и дълготрайни резултати в личния и професионалния си живот.

 

Останалите винаги намират причина или извинение да не правят онова, което се иска от тях, като едно от най-често срещаните оправдания е, че нямат търпение и са непостоянни. В крайна сметка се отказват и намират точно това, което търсят – липса на резултат.

 

Ако липсата на достатъчно търпение е и твой проблем, ето няколко съвета как да промениш това, когато усетиш, че търпението ти се изчерпва.

 

Начини да се станеш по-търпелива

 

1.       Помни, че важните неща искат време.

 

На първо място е важно да разбереш и приемеш наистина, че истински важните неща в живота изискват време и усилия, за да се проявят.

 

В един перфектен свят, вероятно би могла да се събудиш един ден и да си по-слаба, по-уверена или по-успешна, но в нашия физически и далеч от перфектен свят, всяко едно от тези качества изисква полагането на дълготрайни усилия.

 

Материята (нашето физическо тяло) се променя много по-бавно, отколкото нашия ум или емоционалното състояние. Затова е важно да му предоставим достатъчно време.

 

2.       Подложи съмнението на съмнение.

 

Веднъж след като си избрала посоката, в която искаш да се движиш, и си подбрала инструментите, с които да осъществиш промяната, търпението изисква да продължиш да се движиш напред без всеки ден да го подлагаш на съмнение.

 

Ако всеки ден се питаш  дали това работи и дали не е по-добре да се откажеш, знай, че това са просто мисли и ти можеш да ги сложиш и държиш под контрол.

 

Свикнали сме да вярваме, че мислите са това, което определя нас и действията ни, но истината е, че ние сме тези, които можем да определим нашите мисли и оттук и нашите действия. 

 

Точно както вярваш, че това, което правиш, няма да доведе до резултат, така може да се научиш и да вярваш, че това, което правиш, ще доведе до резултат. Особено, ако много други да го постигнали преди теб.

 

Така всеки път, когато си помислиш „Аз нямам търпение“, замени тази мисъл с „Избирам да запазя търпение“.

 

В началото може да ти се стори странно или трудно, но с практиката ще става все по-лесно.

 

3.       Насочи вниманието си към настоящия момент.

 

Често хората губят търпение и се отказват, защото се сравняват с това, което още не са постигнали.

 

Например, ако искаш да отслабнеш с 10 килограма или да довършиш книгата, която пишеш, но постоянно си напомняш как не си стигнала доникъде, това само ще те демотивира и обезсили.

Но ако вместо това избереш да се фокусираш върху това, което вече си успяла да направиш, като например през последните две седмици тренираш 4 пъти седмично или пишеш по няколко страници всеки ден, ще откриваш нови сили и мотивация да продължиш напред.

 

4.       Обърни внимание на тялото си и как се чувства то в момента.

 

Ако изпитваш физически дискомфорт като стягане, задушаване или болка, отдели няколко минути, за да се справиш с него. Вдишвай и издишвай дълбоко, направи кратко разтягане или по-енергична тренировка, потупвай като използваш техниките за емоционална свобода (ТЕС).

 

Всички тези начини ще ти помогнат да се освободиш от физическия дискомфорт и ще променят физиологията ти в момента. Тя от своя страна ще промени и начина, по който мислиш.

 

5.       Спомни си за какво си благодарна точно в този момент.

 

Фокусирани в бъдещето, забравяме, че сме постигнали много дотук и имаме за какво да сме благодарни.

 

Когато започнеш да се съмняваш, изброй между три и пет неща, за които си благодарна, че имаш. Може би си здрава, имаш работа, семейство, което те обича, имаш възможност да се развиваш или да пътуваш, имаш възможност да си доставяш малки удоволствия и така нататък.

 

Когато настроиш ума си на вибрацията на „имам“ вместо „нямам“, ще се почувстваш много по-добре и ще започнеш да получаваш повече пари, време, резултати.

 

Тези пет съвета ще ти помогнат да успокоиш мозъка си и да започнеш да мислиш отново разумно.

Хората, които успяват, не са тези, които никога не изпитват нетърпение, а тези, които успяват да го овладеят ефективно.

 

6.       Бонус-съвет – използвай техниките за емоционална свобода (ТЕС) ежедневно.

 

И един бонус-съвет плюс подарък ТЕС медитация. Използвай ТЕС винаги, когато имаш нужда от допълнителна помощ, за да се справиш с нетърпението си и да постигнеш резултатите, които желаеш.

 

Прилагай медитацията поне веднъж дневно и наблюдавай как животът ти се променя!

Към медитацията.

 

Открий своята медитация ТУК.

 

Прилагай я ежедневно и виж как животът ти се променя!

 

Ако това видео ти хареса, моля сподели го с твоите приятели и така заедно да им помогнем да се погрижат по-добре за себе си.

 

Гергана Радович

Холистичен терапевт, преподавател по ТЕС и специалист по съня